Wednesday, January 28, 2015

Kereta Sewa PJ | Langgar Kereta Depan

Penagalaman Kereta Sewa PJ dalam tempoh 2 tahun setelah mengusahakan perkhidmatan kereta sewa di Kuala Lumpur ini mengundang banyak pengalaman.

Kali ini saya nak kongsikan pengalaman saya dalam menangani isu langgar kereta depan. Pertama sekali bila kejadian ni berlaku, kereta belakang lah yang salah walaupun kereta depan tu yang brek mengejut, alasan pihak berkuasa adalah kereta belakang follow terlalu rapat.Nak tak nak kereta belakang kena saman rm300.

Kereta Sewa PJ | Eksiden

Dan kos kerosakan kereta depan ni akan di claim sepenuhnya keatas NCD insurans kereta belakang. Dan jika kereta belakang tu menggunakan insurans thurd party, maka kos kerosakan kereta belakang tu tidak boleh di claim dari insurans, maka kena keluar duit poket sendri la.

Apa nasihat saya bila berlakunya kes ini adalah:

1. Jangan panik.
2. Jangan meninggi suara, jangan marah, jangan emo. Benda dah jadi, tak guna nak marah2.
3. Settlekan secara baik, amik no plat kereta depan, nama dan no tel pemandu.
4. Kalau teruk sgt kerosakan, claim jer insurans. Kalau tak teruk, bayar jer la.

Apabila melibatkan claim insurans ni, biasanya akan melibatkan masa yang agak panjang. Jadi jangan bimbang dan gusar, jika anda memerlukan transport sementara, jangan lupa dan malu untuk hubungi kami, Kereta Sewa PJ di talian 019-3105777. Jika kami tidak menjawab panggilan anda, sila sms/wassap. Kami akan hubungi anda semula.

* Kereta Sewa PJ menawarkan perkhidmatan kereta sewa di sekitar PJ, Kelana Jaya, Puchong, Subang dan kawasan sekitar. Call direct line Kereta Sewa PJ 0193105777 atau 
Hotline 1300-88-4040.

3 comments:

  1. rasa tak adil klau terus salahkn kereta belakang. dalam keadaan biasa mana boleh jangka kereta dpn kan brek mengejut.

    ReplyDelete
  2. rasa tak adil klau terus salahkn kereta belakang. dalam keadaan biasa mana boleh jangka kereta dpn kan brek mengejut.

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete